GrassDis (2021)

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About

近年,公園などの緑地空間にてデジタルサイネージを活用し,広告・健康・防災など多様なアプリケーションが展開されている.しかし,現状のデジタルサイネージは液晶ディスプレイやプロジェクタなど,人工物の見た目を有したディスプレイが中心であるため,緑地空間の自然景観を破壊指定しまう問題がある.そこでこの問題を解決するために我々は,緑地空間の自然景観に溶け込みやすい動画表示手法として,実世界の芝生濃淡を動的に制御する動画表示技術を研究開発した.芝生濃淡は芝丈の長さを調整することで動的に制御し,また概念実証として,3×3ピクセルの濃淡動画を人工芝上で表示するデモンストレーションを展開した.

Recently, digital signage has been used in green spaces such as parks for multiple applications such as advertisements, health, and disaster prevention. However, current digital signage can destroy natural scenery of the green space since it mainly consists of a liquid crystal display or a projector, so looks artificial material. In order to solve this problem, we developed a natural landscape-friendly animation display technique using shape-changing artificial grass system. In the system, the grass gradation can be controlled by changing the grass length dynamically. In addition, the grass system played three gradation animations as demonstrations.

Publication

Kojiro Tanaka, Yuichi Kato, Masahiko Mikawa, Makoto Fujisawa, “Dynamic Grass Color Scale Display Technique Based on Grass Length for Green Landscape-Friendly Animation Display,” arXiv:2203.08496 [cs.GR], 11 pages, 2022. (Preprint, Link)

Kojiro Tanaka, Masahiko Mikawa, Makoto Fujisawa, “Natural Landscape-Friendly Animation Display Technique Using Shape-Changing Artificial Grass System,” IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics 2021 (SMC' 21), 6 pages, Online, 2021.

田中 康二郎, 三河 正彦, 藤澤 誠, “芝生アートにおける濃淡映像表示技術,” 映像表現・芸術科学フォーラム 2021, 口頭発表, 講演番号: 81, オンライン, 2021. (優秀口頭発表賞)